دست‌انداز در مسیر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو (طرح مادران) از فردا (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + جدول محدودیت جدید در خرید نان | ماجرا چیست؟ بیمه برق چیست؟ | جزئیات بیمه برق اعلام شد وضعیت بازار شکر به بیان یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی | کمبود شکر وجود دارد؟ نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی کاهش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) تورم بخش خدمات در خراسان رضوی، بالاتر از میانگین کشوری قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) | شاهین ۷۱۵ میلیون تومان دلیل گرانی گوشت مرغ چیست؟ سایه شوم تغییرات اقلیمی همچنان بر روی منابع آبی کشور | پاییز خشک و گرم در راه است دلار ارزان شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) مهلت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث تمدید نمی‌شود عدم تخصیص اعتبار استانی برای تکمیل ساختمان سایت رادار هواشناسی خراسان رضوی آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲ امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) + جزئیات باید‌های تجارت با افغانستان در عصر طالبان خبر مهم درباره تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن قیمت بلیت مسیر هوایی تهران - مشهد در آخرین هفته تعطیلات تابستانی (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) قیمت عمده میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) غیر قانونی بودن فروش شیرخام در واحد های لبنیات سنتی معاون اول رئیس جمهور: اولویت و راهبرد دولت چهاردهم ثبات اقتصادی است | کالا‌های اساسی باید با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری مهرماه آغاز شد (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور درباره واردات خودرو دستور جدیدی صادر کرد هر ایرانی در سال چند کیلو خرما مصرف می‌کند؟ پلمب ۳ کافه رستوران متخلف در مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) ناترازی «بانک آینده» در دستور کار کمیسیون شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
سرخط خبرها

بیمه برق چیست؟ | جزئیات بیمه برق اعلام شد

  • کد خبر: ۲۵۱۱۲۵
  • ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
بیمه برق چیست؟ | جزئیات بیمه برق اعلام شد
مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: همه ما در صنعت برق در تلاشیم تا آنجا که امکان‌پذیر باشد و قوانین به ما اجازه دهد به مشترکین کمک کرده و از بروز حادثه و خسارت به آنها جلوگیری کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالامیر یاقوتی دراین باره تصریح کرد: برای مشترکین خانگی برق ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکین تجاری ماهانه ۳ هزار تومان سهم پرداخت بیمه خسارت است که در قبوض برق آنها لحاظ می‌شود. خسارات وارده توسط شرکت بیمه‌گر با شرایط و ضوابط مشخص و طبق قانون پرداخت می‌شود.

یاقوتی با توضیح اینکه شرکت بیمه مذکور باید در مناقصه برنده شده باشد، گفت: قوانین و مقررات پرداخت خسارات برق بسیار شبیه به قوانین گاز است.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با بیان اینکه خسارات وارده در حوزه برق حوادثی را در برمی گیرد که منجر به آتش‌سوزی، انفجار و یا مصدومیت ناشی از برق شود، ادامه داد: بنابراین اگر در ساختمان و واحد مسکونی یک مشترک آتش‌سوزی اتفاق افتاد که منشا آن تجهیزات برقی مانند اتصال سیم باشد، در قالب قرارداد بیمه قرار گرفته و خسارت پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اضافه کرد: اگر خسارت منشا بیرونی و شبکه داشته و در اثر قطع برق یا اتصالی شبکه منجر به آسیب دیدگی تجهیزات برقی شود و به لوازم الکترونیکی مشترکین یک منطقه خسارت عمده و عمومی وارد کند، شرکت توزیع نیروی برق آن منطقه طبق روال آن شرکت‌ها خسارت مربوطه را به مشترکین پرداخت می‌کنند.

یاقوتی در خصوص خساراتی که منشا آن در درون ملک است یادآور شد: در این موارد بیمه تنها در صورت بروز آتش‌سوزی و یا انفجار و یا مصدومیت و پس از دریافت تاییدیه آتش نشانی و انجام بررسی‌های لازم، به مشترکین خسارت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی لزوماً نباید در سطح گسترده‌ای باشد و حتی یک آتش‌سوزی کوچک که توسط مشترکین نیز مهار شود در صورتیکه در گزارش آتش‌نشانی منشا برقی آتش سوزی ذکر شده باشد قابل استناد و ارائه به شرکت بیمه و دریافت خسارت خواهد بود.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با بیان اینکه صنعت برق خدمتگزار مردم است تاکید کرد: همه ما در صنعت برق در تلاشیم تا آنجا که امکان‌پذیر باشد و قوانین به ما اجازه دهد به مشترکین کمک کرده و از بروز حادثه و خسارت به آنها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: حوادث و اتفاقات شبکه در سامانه ثبت و ضبط می‌شود و در صورت تماس و گزارش خسارت پس از تشکیل پرونده و بررسی، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع برق، بیمه مسئولیت مدنی دارند که در قالب آن نیز بیمه خسارات پرداخت می‌شود و در صورتی که مشترکین خسارت دیده با شرکت توزیع برق منطقه یا شهر خود به نتیجه نرسند، پرونده خسارت به سطح بالاتر که حوزه توانیر است ارجاع شده و مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یاقوتی با اشاره به اینکه ممکن است وسایل برقی به دلیل مستهلک شدن و پایین آمدن کیفیتشان بر اثر قطع و وصل برق دچار خسارت شوند، به مشترکین برق توصیه کرد که از محافظ برق برای تمامی وسایل الکترونیکی استفاده کنند.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در پایان گفت: مشترکین برق در صورت بروز خسارت، به سامانه بیمه مشترکین به آدرس bime.tavanir.org.ir مراجعه و ثبت خسارت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->